Rek.+ Hayvan barınak

Yasaklı Site

27 Nisan 2015 Pazartesi

Kum Saati (Makale)


HAYATIMIZ BİR KUM SAATİ GİBİ


Canım  sıkkın  bu gün,  sıkılıyorum  sebepsizce,  farklı  bir şeyler  yapmak istiyorum, beni mutlu  edebilecek.   
Bir kaç  eski dostu  aradım,  Sahilde  yürüşe çıktım, kitap okumaya çalıştım  ama  mutlu olamadım.

Birden  aklıma  Oyuncaklarım geldi. 
Evet  beni   çok  mutlu  ederdi  oyuncaklarım,  her ne kadar çocukluğumda  çok fazla oyuncağım  olmasa da  biz  küçük şeylerle  mutlu  olmasını  becerebiliyorduk. 

İlkokul  yıllarımda  her  yılbaşı  halam  bize oyuncak  alırdı. Yeni  oyuncaklar çok severdim,   yılbaşlar  oldum  olası  beni  çok  mutlu  ederdi,  sırf  eskimesin  diye   oynamaya kıyamadığım   oyuncaklarım da  vardı.  

Şimdi  yanımda  hiç  yoktu  oyuncağım  ne yapmalıydım  bel kide   mutsuzluğumun  sebebide buydu.  Oyuncaklarla oynamak  beni  çocukluğuma  götürürdü herzaman.

İçimdeki   çocukluğun  ölmesini  hiç  istemedim  ben  ya   kaybetseydim  çocukluğumu   acaba, çocuklar  gibi  ağlayıp bu   kadar  sevebilir  miydim   herkesi  kendimi.

Başkalarına  sevdirmek   için  bukadar   çaba   gösterirmiydim  en  küçük  olaylarla  mutlu olmayı  becerebilirmiydim,  en kötüsü  ise  yarın  için  umutlarım  olabilirmiydi.  

Evet  hiç  kaybetmedim  ben  çocukluğumu,  hep umutlarım oldu,  hayallerim oldu. küçücük çocuklar gibi   herkesi   kendimi  sevdirmeye  çalıştım  herşeyden  mutlu  olmayı başardım.


Oyuncaklarımı  düşünürken  aklıma   kum saatim  geldi   aslında  oyuncak  değildi  bu  bir hediye,  bence  içinde  bir  çok  anlam  taşıyan . bir  hediye  idi  kum  saati  boş  gözlerle baktığımızda.

Aslında, çok  fazla  bir  anlam  ifade  etmez  Onlarla  ilgili   aklımıza  ilk  gelen,  altı üstü geniş, 
beli  ince,  içerisindeki   çok ince  taneli  kumun  bir  delikten geçip diğer  tarafına  akan  cam 
fanuslardır.

  Ben  kum  saatimin   karşısına  geçer. kumların  bir  hücreden diğerine geçişini izlerdim, beni  rahatlatırdı,  kafam  dolu  olduğu  mantıklı düşünemediğim  günlerde  sessiz  bir odaya geçer  kum  saatimi ters çevirirdim.

Kumların  diğer  tarafa  geçmesini  izler  kafamı  dağıtır, rahatlardım aslında bir bakıma farkıma  varmadan   hipnoz ederdim  kendimi.

Sonrasında   daha   sakin  olur,  daha  mantıklı   düşünürdüm.  aslında,  o kum  saati  bana hayatı   hatırlattı.
Hep  ters  çevirdiğimde  hızlıca  kumlar  diğer tarafa  geçmeye  başlardı. kum  bitinceye  kadar izlerdim.  
Kum bitince de  kafam   çoktan  rahatlamış  olurdu  herşeyinin  sonunun olduğunu,  üzülmenin bana  bir şey   katmadığını   anlardım  aslında  hayatta  böyle  değilmidir.

Bizim  Ömrümüz   o  kum saatimiz,  hızlıca akmaya başlar.  bizim  ömrümüz  kum saatinde kumlar  kadardır.
Biz  karar  veremeyiz  kumun   miktarını. Bir  afrika   sözü  vardır.  "Sular yükselince, balıklar 
karıncaları  yer, çekilincede  karıncalar  balıkları"  Kimse  bugünkü üstünlüğüne  ve  gücüne güvenmemelidir. 
                                                                                                                         
Çünkü  kimin kimi  yiyeceğine   su  karar verir. Bizim yaradanımız  bize bir  ömür   biçmiş,  o kum  saatine  kumumuzu  koymuş  ve saatimiz çalışmaya   başlamış  biz sadece  saatimizin çalışmaya   başladıgını   biliriz.  
Biz  çok  düşünmeyiz  zaman  o  kum taneleri   gibi  akmaya  başlar.  biz  çok  yavaş  aktığını   düşünürüz.

Ama aslında  çok  hızlıdır.  bu  gün  bakın  geçmişinize  hatırladığınız  en eski  olayı  anıyı düşünün   Şimdide   günümüze  gelin  ne kadar  zaman geçmiş  hatırlayın  sanki  dünmüş  gibi değilmi   zamanın  değerini   biz  hiç bir zaman   bilemedik. 

Şöyle  düşünün  tüm  geçmişinizi, aklınıza  neler  gelcek  iyi,  kötü, güzel,  çirkin bu güne kadar yaşadığımız, tüm olaylardan  bize  kar  kalan  yaşadığımız  mutlu  anlardır.

Hafta  içi bir  gün    sabah saatlerinde  dışarı  çıkıp,  işe giden   insanları  seyredelim. yüzlerinin nasıl  asık  olduğunu,   ne  kadar   mutsuz  olduklarını  birbirleri  ile  hiç  konuşmadıklarını. 

Günaydın  kelimesini  bile  binbir  güçlük ile  söylediklerini   gözleyelim,  hafta  sonu  bir  sabah ise  bir çocuk   parkına   gidelim.
Orada  oynayan  çocukları  gözleyelim  birbirlerini   hiç tanımayan   çocukların  birbiri  ile nasıl  hoşca  vakit   geçirdiğini  birbiri  ile  ne  kadar  çabuk    uyum sağladıklarını farklı oyun  oynarken  ne  kadar  mutlu  olduğunu  görelim ve içimizdeki  çocukluğu  asla kaybetmiyelim.

Yeni  başlayan  her  gün,   kum saatimizdeki  kumun  biraz eksilmesi  demek. her  yeni  gün demek biz yaşadığımız  her günü, bir önceki gün nasıl yaşadıysak öyle yaşarız hayatımızdaki değişiklikleri  kabul  etmeyiz.

Hayat  şartlarına  o kadar  kaptırırızki  kendimizi  hızla  tükenen  kumları adeta  görmezden geliriz.
Haydi    yepyeni  bir güne  başlayalım  kum  saatimdeki kumun  bir miktar   daha eksildiğini  
kabul  edelim. 

Öncelikle  aslında  üzülmemiz gereken bir şey  bu ama  biz üzülmeyelim  gereken  bir şey  bu 
ama üzülmeyelim,  şimdiye   kadar  değerini   anlayamadığımız  hayatı  bundan  sonra 
değerini  anlayıp  yaşayalım.

Bir İnsan  bir  tebessüm  ile  kendinden  bir şey  kaybetmeden   karşı  tarafı   mutlu edebilir. 
öncelikle  güleryüzlü   olmamız  gerekiyor, hayat  şartları   ne kadar  zor  olsada gülümsememizi   hiç  eksik  etmiyelim.

Yepyeni  bir  sabaha  yüzümüzdeki  tebessüm ile  başlıyalım , tüm arkadaşlarımıza  bir tebessümle  günaydın diyelim.  onların  bakış  açısı  bile  değişecektir.onlarda  bundan  mutlu olacaktır bundan.

Yaşadığımız   günü  daha güzel,  kılmak için sevdiğimiz  insanları  arıyalım  seslerini duyalım , onları  ne kadar  sevdiğimiz insanları  arıyalım  seslerini  duyalım  onları ne  kadar 
sevdiğimizi  söyleyelim   böylece sevdiğimiz  söyleyelim  böylece  sevdiğimiz insanları  da   mutlu etmiş oluruz. 

Yine  güne  güzel  bir   başlangıç   yapabilirler sevdiğimiz  kişilere  seni  seviyorum demekten hiç  bir zaman   korkmayın   duygularınızı içinize  atmayın  seven  bir  gönül   asla kötü olamaz   unutmayın  kum  hızlıca  akmakta,   belkide  bunu yarın  söylemek  için  fırsatınız olmayabilir.


Bir güler  yüz  ve sevgi  sözcükleri,  ile  sevdiğimiz  insanların yanlarında mutlu  olmaya çalışalım  hayatın  sevince  ve sevilince  güzel  olduğunu  asla  unutmayalım  vaktimizin değerini  vaktimizin  değerini  çok  iyi   anlayalım, boş  şeylerle değerli  vaktimizi  asla harcamıyalım.

Bunları   farkına  vardığımızda  o kum  taneleri   hala  aynı hızla  akıyor  olacak  ama  biz   hayatı  doyarak   yaşarsak  o kum tanelerinin   hızı  veya ne kadar   kaldığı  bizi etkilemiyecek. 
Kapagözlerini   zaman  19: 48

Konuk yazar  Zerrin_ce 




Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok: