Rek.+ Hayvan barınak

Yasaklı Site

14 Ekim 2014 Salı

Yaşlılık Andı



YAŞLILIK - YAŞLANMAK - KENDİNİ YAŞLI HİSSETMEK


Bizim  nesil , ve  özellikle  de  büyük şehirlerde  yaşayanlar,  Türkiye’nin  ilk  yalnız  yaşlıları  olacağız.
Kimimizin  hiç  çocuğu  yok;   onların  da  çocukerı  hayatını  başka  şehirlerde   hatta   başka  memleketlerde   sürdürüyor  olacak.



Aynı  yerde   olsalar   bile  artık  kimsenin  çocuğu  bizim  gibi  kendisini   Anne, babasına  karşı sorumlu   hissetmeyecek. 
Hani  eskiden  yaşlılarla ilgili   yurt  dışı  hikayeleri  duyardık  ya’ Yalnızlıktan  parklarda  kendi  kendilerine  konuşuyorlar  hepsinin  köpeği  varmış  diye.. Biz  de  onlardan  olacağız.



İşte  tam da  bu nedenle  Şimdi den  yaşlılık  planları  yapmakta  yarar   var.  Evet  belki  henüz  orada  değiliz  ama  Aşağıdaki  yazıyı  mümkünse  her  fırsatta  yeniden  okuyalım.  Hatta  aklımıza geldikçe  kendi  deneyimleriniz   de   yapalım.

YAŞLANINCA  YAPILMAYACAKLAR  LİSTESİ
Konuşmalarımın,  örneklerimin  her  öznesi  Ben  olmayacak. Ben böyle  yaptım;  Ben var  yaaa. Ben  meslekteyken  demeyeceğim.  Her  muhabbete  atlayıp,  durmadan  anılarımı  anlatmayacağım.

Açılan  her konuyu  kendi  anıma  dayandırmayacağım. Anıları  abartmayacağım.
Unutup aynı anıları  tekrar, tekrar  anlatmamak için  çevremdekilerden  yardım  isteyeceğim.
Kibarca,  evet , daha önce anlatmıştınız  diyenleri  duymazdan  gelmeyeceğim. Restoranda,  yolda  gürültü  yapan  gençlere, çocuklara  bakıp cık, cık yapmayacağım, asabi, asabi  kafa sallamayacağım.
Genç  kızlara, Saçınızı  boyatmayın,  makyaj  yapmayın,;  gerek  yok  Zaten ileride   mecbur  kalacaksınız demeyeceğim. Çünkü  asıl  o zaman   yapılmayacağını  bileceğim.
Çünkü asıl  o zaman  yapılmayacağını  bileceğim.  



Bir  olayı  olayı  anlatmam  iki  saat sürmeyecek. Kısa  giriş, mümkünse  az  gerekçe  ve hemen  sonuç. Erkeksem  önleri  artık olmayan  saçlarımı  uzatıp,  ense kökünden  at kuyruğu  yapıp  çapkınlığa  çıkıp  kart  zampara  olmayacağım.
Kadınsam  dar  paça Jean  erkeksem Hawaii  gömlekler  giymeyeceğim.  Şapka  takmayacağım   Ayrıldığım  iş yerine  ziyarete gitmeyeceğim  Hadi  dayanamadım   gittim,  geç   meslek taşlara  Ben senin  patronun  M yi  tanırım  Bizim  stajyerimizdi  demeyeceğim.



Gaza gelip  Dur  bir arayım  keratayı   gibi   girişimlerde  bulunup kendimi  rezil  etmeyeceğim .
Başka  tanıdıkların  iş  yerlerine de  gitmeyeceğim  Gidersem  de  on dakika dan  fazla  kalmayacağım.
Hele hele, siz  işinizi  yapın  ben  çayımı içerim  deyip  saatlerce  oturmayacağım . Telefon  açmadan  emri vaki  yapıp  kapılarına  dayanmayacağım  çok  konuşmayacağım  Wold is  against  me sendromuna  girmeyeceğim  Birazda  arabeskleşip  öldürmeyen  düşman  beni  kuvvetlendirir, girdabına  düşmeyeceğim.

Hayatı  kendi yaşadıklarından  ve duyduklarımdan  ibaret  sanmayacağım  Herkesi  kendim gibi  emekli  sanmayacağım .
Telefon  edip  direk konuya dalmayacağım  Müsait misin?  diye soracağım . Telefonlarıma  cevap verilmediğinde, Israrla  aramaya  devam etmeyeceğim . müsait  olmadığını  düşünüp, hemen alınmayacağım   Gençken  para, kariyer  ve para peşinde  koşmaktan, bir takım  hobiler  edinmeyip, şimdi  yapacak  bir şey  bulamayıp  sudan   çıkmış  balığa  dönmüşsem  artık  zorda olsa  bunları  yapmaktan  vazgeçmeyeceğim.



Gençken  para,  kariyer   ve  karı  kız  peşinde  koşacağım  diye  hısım  akrabayı, arkadaşlarımı  ihmal azar edip  görmezden   gelmişsem  çevremi dağıtıp, şimdi  maymun gibi  ortada  tek  başıma  kalmışsam  bu  saatten sonra  yalnız  kalmama uğruna  kurulacak  arkadaşlıklara  çok dikkat edeceğim.
 Acımasız  olmayacağım  Ben nasıl  yaptım, onlar  da  yapsın  efendim  demeceğim  İnsanın  kırk yaşına kadar  geçen yıllarının  bir  kitap,geriye   kalan   yıllarının   da  o kitabın  eleştirisi  olduğunu  savunmayacağım.



Eğlence gençlikte günah, yaşlılıkta  çılgınlıktır  felsefesini ilke  edineceğim.
O sessizlikte  denize  bakıp  bakıp  geçmişimle  hesaplaşıp, gelecek    göremeyip  kendimi   iyice   yaşlanmaya  bırakmayacağım..

Mümkünse  yaşadığım şehrin en kabalık  merkezine  yerleşeceğim. Onunla  bununla  dalaşıp yakınlarımı  rahat bırakacağım .Bu listeyi  de  saklayıp  her sene  yeni  maddeler  ekleyeceğim
Gençlerle  konuşurken  ben  sizin yaşındayken  diye  söze  başlamayacağım.  Sırf  yaşımdan  dolayı  saygı  görmeyi  beklemeyeceğim. 
 
Para  karşılığı  genç kızlarla  birlikte   olmayacağım Kimseye içimdeki  çocuk’tan  bahsetmeyeceğim.  Aşık  olan gençlere  bende aşıktım ama geçiyor, aşk geçicidir demeyeceğim   Gençlerin  heyecanlarını  hafife almayacağım. Onlara  sürekli  sabretmelerini   söylemeyeceğim.


Pembe  toka takmayacağım.  Çocuk büyütmek  üzerine  akıl  vermeyeceğim. Herkesin  kocasının  karısının  benim kocamla  karımla  aynı karakterde olduğunu farz edip  onlara  bu  doğrultuda  akıl  vermeyeceğim.

HEPİNİZE    İYİ  YAŞLANMALAR

ZERRİNCE__






Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok: